Pierwszy Mercedes O530 Citaro we flocie Bursiaka
Pod koniec kwietnia 2010 r. firma Bursiak sprowadziła do Łodzi Mercedesa O530 Citaro. Jest to pierwszy tego typu pojazd we flocie Bursiaka, a także pierwszy w całej kilkunastoletniej historii łódzkich "frikobusów". W związku z tym przyjrzymy się dokładniej temu pojazdowi.
Sprowadzony pojazd pochodzi z pierwszej serii Citaro wyprodukowanych w 1997 r. W grudniu tego samego roku trafił do HHA Hamburg. Zrealizowano wtedy dostawę 16 nowych wozów dla tego przedsiębiorstwa, gdzie otrzymał numer taborowy #1801.
Autobus posiada silnik spełniający normy emisji spalin Euro II, 4-biegową automatyczną skrzynię biegów, tachograf, ogrzewanie firmy Webasto, system ASR, 2 drzwi dwuskrzydłowe. Wyposażony jest w funkcję przyklęku, wentylację, szyberdachy, radio z odtwarzaczem, mikrofon, przyciski do przystanków na żądanie, miejsce na wózki. Posiada 37+1 miejsc siedzących obitych szaro-czerwoną tapicerką. Jego wymiary to: długość 12 m, szerokość 2,5 m, wysokość 2,96 m.
Poniżej przedstawiamy film z prezentacji Mercedesów Citaro dostarczonych do Hamburga 08.12.1997 r.:
W 2002 roku pojazd został sprzedany i trafił do firmy Reiss-Reisen z Baden-Baden, gdzie został zarejestrowany jako #BAD-RR 120. Firma ta w lokalnym systemie komunikacji publicznej realizuje przewozy na linii 204. Oprócz Mercedesa Citaro firma posiadała do obsługi tej linii także Neoplana N4016 #BAD-RR 121. Pojazdy tego przedsiębiorstwa nosiły turkusowo-żółte malowanie.
W 2007 r. firma zakupiła dwa nowe autobusy marki Scania i w konsekwencji sprzedała zarówno Mercedesa jak i Neoplana. Omawiane przez nas Citaro trafiło wówczas do importera w Kulmbach. Przez dłuższy czas nie mogło sobie jednak znaleźć nowego właściciela. Konstrukcja Citaro jest bowiem dosyć nowoczesna, dodatkowo na rynku pojazdów używanych można jeszcze znaleźć całkiem dobrze utrzymane wozy, będące poprzednikami Mercedesa Citaro, czyli Mercedesy O405N. W związku z tym pojazdy te nie są jeszcze zbyt często sprowadzane do naszego kraju. Ostatecznie jednak omawiane Citaro pod koniec kwietnia 2010 roku trafiło do Łodzi. Tym samym jest to pierwszy tego typu pojazd w firmie Bursiak, jak również pierwszy w całej kilkunastoletniej historii łódzkich "frikobusów".
Po majowym weekendzie, 4 maja 2010 r., pojazd testowo na jeden dzień wyjechał na linię Real Śródmieście. Po zarejestrowaniu został oklejony autoreklamą Bursiaka "Dowóz pracowników" i przez kolejne kilka dni kursował na liniach pracowniczych (głównie Ceri do Aleksandrowa Łódzkiego). Obecnie od początku czerwca kursuje dzień w dzień na linii Real Teofilów w zamian za Mercedesa O405N #ELW 40FL.
Jak wynika z naszych informacji w najbliższym czasie firma Bursiak zamierza zakupić kolejne tego typu pojazdy. Zostaną prawdopodobnie przeznaczone do obsługi linii bezpłatnych Real (Tulipan i Pasaż Łódzki). Zanosi się więc na stopniową, ale poważną wymianę taboru Bursiaka na pojazdy nowszej generacji.
Galeria zdjęć (15):
Dodał: | Michał Gołaszewicz |
---|---|
Opublikowano: | 2010-07-12 20:00:00 |
Aktualizacja: | 2010-10-09 22:45:31 |
Komentarze (0)
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy.